خريد ترمووود در شيراز

اختلال دو قطبي چيست؟ علت بيماري دوقطبي و راه هاي درمان آن

 

كمتر كسي را مي‌‌بينيد كه اسم اختلال دو قطبي به گوش او نرسيده باشد. در‌عين‌حال افراد كمي درباره اين اختلال رواني اطلاعات جامع و كاربردي دارند. اگر از كسي بپرسيد كه اختلال دوقطبي چيست، بدون شك به عباراتي چون «مودي بودن»، “افسردگي شيدايي”، «ثبات خلق نداشتن»، «افكار خودكشي داشتن»، «پر انرژي و كم انرژي بودن» و شرايط رواني و الگوهاي رفتاري مشابه اشاره مي‌كند.

 

به‌طور‌معمول كساني كه با اين اختلال آشنايي اندكي دارند، از شنيدن نام آن دچار ترس مي‌شوند. همچنين كساني كه علائم و نشانه‌هاي اين اختلال رواني را در نزديكان و آشنايان خود مشاهده مي‌‌كنند، دچار اضطراب و وحشت مي‌شوند. بنابراين توصيه مي‌كنيم مطالب زير را با دقت مطالعه كنيد و با ديد بازتر و ذهن آرام‌تر به اين اختلال بپردازيد.

 

در اين مطلب از دكترتو با اختلال دو قطبي، علائم آن، علل ابتدا، مشكلات افراد مبتلا به دو قطبي و درمان دو قطبي و ديگر جنبه‌هاي اين اختلال رواني آشنا مي‌شويم. تا انتهاي اين مطلب همراه ما باشيد.

اختلال دو قطبي يا بايپولار چيست؟

 

بيماري دوقطبي چيست؟ اختلال دوقطبي (اختلال دو قطبي به انگليسي Bipolar) يك اختلال رواني و يكي از بيماري هاي اعصاب و روان است كه در گذشته به آن شيدايي افسردگي مي‌گفتند. فردي كه به اين حالت رواني مبتلا باشد، حالات مختلفي از دوره‌هاي شيدايي و فرازهاي احساسي (مانيا و‌ هايپومانيا) و دوره‌هاي افسردگي و نشيب‌هاي رواني (دپرسيون) را تجربه مي‌كند.

 

هنگامي‌كه شخصيت دوقطبي به علائم افسردگي دچار مي‌شود، احساس ناراحتي و نااميدي پيدا مي‌كند. معمولا در اين اپيزود، فرد نسبت به فعاليت‌هاي روتين روزمره اشتياقي ندارد. او براي انجام فعاليت‌هاي جديد هم تمايلي نشان نمي‌دهد. هنگامي‌كه مود و حالت رواني فرد به مانيا يا همان شيدايي تغيير مي‌كند (و يا‌هايپومانيا كه حالت خفيف‌تر مانيا است)، رفتارهايي پرانرژي از خود نشان‌مي‌‌دهد. همچنين نسبت به بيشتر مسائل اطراف خود، اشتياق بي‌اندازه و غيرعادي نشان‌مي‌‌دهد.

 

البته مي‌توان با يك برنامه درماني مناسب و كاربردي، نشانه‌ها و علائم اين اختلال را تخفيف داد و در ادامه بحران‌هاي تغيير حالات رواني را مديريت كرد. در بيشتر موارد مبتلايان نسبت به درمان دارويي و سايكوتراپي به خوبي پاسخ مي‌‌دهند و كيفيت زندگي آن‌ها به طور چشم‌گيري افزايش مي‌‌يابد. اين بيماري از انواع بيماري هاي رواني است و از آنجايي كه درمان آن به‌تنهايي سخت است، توصيه مي‌كنيم از مشاوره تلفني اعصاب و روان كه در سايت دكترتو فراهم‌شده استفاده كنيد.

 

 

همان‌طور كه مي‌دانيد هر بيماري و يا اختلال رواني علائم و نشانه‌هاي مختص به خود را دارد. برخي از نشانه هاي اختلال دو قطبي، جزو شكايات خود بيمار هستند. از طرفي برخي علايم اختلال دو قطبي هم توجه متخصص و يا اطرافيان بيمار را به خود جلب مي‌‌كنند. در ادامه به نشانه‌هاي دوقطبي در حالت‌هاي مختلف رواني مي‌‌پردازيم:

?. علائم مانيا و هيپومانيا در يك فرد مبتلا به اختلال دوقطبي

 

مانيا يا شيدايي و هيپومانيا يا نيمه شيدايي دو فاز متفاوت با علائم نسبتا مشابه هستند. مانيا يا شيدايي نسبت به هيپومانيا حالت شديدتري است و داراي علائم برجسته‌تري است. علائم اختلال افسردگي شيدايي سبب ايجاد مسائل و مشكلات جدي در زمينه كاري، تحصيلي، احساسي و روابط فرد مي‌شود. مانيا مي‌تواند سبب سوق دادن فرد به سمت روان‌پريشي شود و روان‌شناس را مجبور به بستري كردن بيمار در بيمارستان كند. بيماران در هر دو حالت مانيا و هيپومانيا حداقل ? مورد از علائم ذكر شده را دارند.

 

    به شكل غيرقابل كنترلي شاد، پرانرژي و هيجان‌زده هستند.

    فعاليت، انرژي و اضطراب آنها به شكل قابل توجهي افزايش مي‌يابد.

    دچار حالتي به نام يوفوريا مي‌شوند كه عبارت است از اعتماد به نفس بيش‌از‌حد و احساس خوبي داشتن.

    احساس نياز به خواب نمي‌كنند و دچار كم‌خوابي مي‌شوند.

    به طرز عجيبي پرحرف مي‌شوند.

    افكار مغشوش و پراكنده بسياري دارند و ايده‌هاي بسياري در سر آنها مي‌‌گذرد.

    نمي‌توانند به خوبي تمركز كنند و دچار حواس‌پرتي مي‌شوند.

    نمي‌توانند به خوبي و عاقلانه تصميم‌گيري كنند. به‌عنوان مثال، سرمايه‌گذاري‌هاي اشتباه و نادرست مي‌‌كنند و يا ولخرجي‌هاي بي‌دليل انجام مي‌‌دهند. همچنين تصميمات پرخطر در حيطه ارتباطات جنسي خود مي‌گيرند.

https://p-tweets.com/donya78222        

https://list.ly/list/9Jj6-dnyy-hrj?make_list_mode=true  

https://socialsocial.social/user/donya78222/     

https://macro.market/company/-1691

https://letterboxd.com/donya78222/   

https://answerpail.com/index.php/user/donya78222    

https://www.indiegogo.com/individuals/36309403        

https://slides.com/donya78222                

https://visual.ly/users/kameh47572/portfolio   

 

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۸ دى ۱۴۰۲ ] [ ۰۵:۰۳:۲۳ ] [ ali ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 9
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی