خريد ترمووود در شيراز

طرز تهيه خورشت آلو با اردك

مرحله ?: مزه دار كردن اردك

 

ابتدا اردك را تميز كنيد و بشوريد، لازم نيست كه اردك را در اندازه‌هاي كوچك خرد كنيد سپس روي آن مقداري نمك و زردچوبه بريزيد و كاملاً آن را آغشته كنيد بعد اجازه دهيد تا اردك به مدت يك تا دو ساعت در يخچال بماند و استراحت كند تا مزه‌دار شود.

مرحله ?: سرخ كردن اردك

 

بعد از آن داخل يك تابه مقداري روغن بريزيد، روي حرارت متوسط قرار دهيد تا روغن داغ شود سپس اردك را داخل تابه قرار دهيد، سپس با روغن داغ خوب سرخ كنيد طوري كه تمام قسمت‌هاي اردك به يك اندازه سرخ شوند و رنگ آن طلايي شود.

مرحله ?: قرار دادن اردك در قابلمه

 

مقدار روغن بايد به اندازه‌اي باشد كه اردك داخل آن كاملا غوطه ور شود، وقتي اردك خوب سرخ شد در يك قابلمه مناسب كمي روغن بريزيد، بعد اردك سرخ شده را در آن قرار دهيد، سپس مقدار كمي آب جوش به آن اضافه كنيد و در قابلمه را ببنديد.

مرحله ?: پختن اردك و ريختن روغن در تابه

 

اجازه دهيد تا اردك به مدت يك تا دو ساعت روي حرارت ملايم خوب بپزد و آماده شود، در اين فاصله پيازها را پوست بگيريد، بشوريد و به شكل خلالي خرد كنيد، سپس در يك تابه مقداري روغن بريزيد، روي حرارت متوسط قرار دهيد تا روغن داغ شود.

مرحله ?: دم كردن زعفران

 

بعد مقداري زعفران را داخل يك ظرف كوچك مثل فنجان بريزيد سپس آب جوش به آن اضافه كنيد بگذاريد تا زعفران دم بكشد و غليظ شود، مقدار زعفران بستگي به سليقه خودتان دارد و هرچه مقدار آن بيشتر باشد طعم خورشت خوشمزه‌تر مي‌شود.

مرحله ?: تفت دادن پياز و رب گوجه فرنگي

 

سپس پيازها را در تابه بريزيد، تفت دهيد تا سبك و طلايي رنگ شوند، بعد مقداري رب گوجه فرنگي به پيازها اضافه كنيد، تفت دهيد تا رنگ رب گوجه فرنگي باز شود و بوي خامي آن گرفته شود، به دلخواه خودتان مي‌توانيد مقدار رب گوجه را تغيير دهيد.

مرحله ?: اصافه كردن و تفت دادن رب انار

 

بعد مقداري رب انار به مواد اضافه كنيد، خوب تفت دهيد تا عطر و طعم رب انار به خورد پيازها برود، با توجه به ذائقه و سليقه خودتان مي‌توانيد از رب انار با طعم شيرين، ترش يا ملس استفاده كنيد، بهتر است كه رب انار با طعم ملس در خورشت بريزيد.

مرحله ?: اضافه كردن آلو بخارا و نمك و فلفل سياه

 

سپس مقداري آلو بخارا كه از قبل شسته‌ايد به مواد اضافه كنيد و همراه با بقيه مواد كمي تفت دهيد، بعد كمي نمك و فلفل سياه به مواد اضافه كنيد، تفت دهيد همه مواد را هم بزنيد، خوب با هم مخلوط كنيد تا عطر و طعم آن‌ها كاملا با هم تركيب شوند.

مرحله ?: اضافه كردن زعفران و قرار دادن اردك روي مواد

 

بعد زعفران دم كرده را به مواد اضافه كنيد، هم بزنيد تا رنگ، عطر و طعم زعفران به خورد مواد برود، سپس اردك پخته شده را در تابه روي مخلوط مواد قرار دهيد، روي آن مقداري زعفران دم كرده غليظ بريزيد، تا همه قسمت‌ها اردك به زعفران آغشته شود.

مرحله ??: تفت دادن اردك با مواد خورشت

 

سپس اردك را داخل مواد بغلتانيد بعد اجازه دهيد تا كمي با هم تفت بخورند و طعم‌دار شوند، سپس تابه را از روي حرارت برداريد، كنار بگذاريد، بعد اردك را داخل يك ظرف مناسب قرار دهيد و مقداري از مخلوط مواد خورشت روي آن بريزيد.

مرحله ??: تزئين كردن و سرو خورشت آلو با اردك

 

بعد روي خورشت را با مقداري دانه‌هاي انار و چند برگ نعناع و ريحان تازه تزئين كنيد، سپس خورشت آلو با اردك را به عنوان يك غذاي شيك و خوش طعم براي پذيرايي و مهماني‌ها همراه با پلو زعفراني، سالاد، ترشي و انواع دورچين سرو كنيد.

منبع : مامي كوكينگ

 

https://www.tripadvisor.com/Profile/342marshh

https://www.4shared.com/u/XVk5s39D/MarshHunte4.html

https://www.zillow.com/profile/MarshHunte4

https://www.indiegogo.com/individuals/36006307

https://www.mixcloud.com/MarshHunte4/

https://hubpages.com/@marshhunte

https://unsplash.com/@marshhunte4

https://www.evernote.com/shard/s717/sh/8f246eed-50be-0bac-c42a-d5fd56ba0b81/H53jwc5kI0At5a_IyMVnCxlGzvJOrgNEJYB7KKZzHj79Q3Ih5EMBjWmElQ

https://www.liveinternet.ru/stat/mamicooking.ir/

https://coub.com/8d93850169efc4752ea0

https://giphy.com/channel/MarshHunte4

https://3dwarehouse.sketchup.com/user/a257ff3a-f9b6-49ed-bfed-7d68ef568963/Marsh-H

http://maps.google.com/url?q=http%3A%2F%2Fwww.mamicooking.ir

http://clients1.google.de/url?sa=t&url=http%3A%2F%2Fmamicooking.ir

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۹ دى ۱۴۰۲ ] [ ۰۹:۳۲:۴۸ ] [ ali ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 10
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی